Sunday, February 12, 2012

masalah masalah masalah .




heyy ! masalah nie selalu saje ada dalam hidup kite kan ? k . abaikan . zeera sebenarnya rindukan ayah zeera . dah masuk 2 hari die tinggalkan zeera n family zeera . bukan pergi wat selamanyer taww . tapi pergi outstation . kat JB . hurmm ! angah sunyi ayah tak de ! zeera xsuke ayah g outstation(os) ! 

nak taw nape ? coz bila ayah zeera g OS zeera terpakse duduk rumah atokk . coz t adik2 zeera g sekolah senang . dekatt . zeera sekarang xsuke duduk rumah atok . coz sekarang sumenyer da berubah ! sumenyer yang tinggal kat rumah atok sume da wat hal masing-masing ! even duduk 1 bumbung ! zeera kat rumah tu dah macam orang bisuu ! macam orang bodoh ! diam jerkk !

so , bila dah jadik macam tu , sume kerja-kerja kena wat sendiri . cthnyer , dulu basuh baju sekali . sekarang x . sekarang basuh lain-lain . so , sebelum zeera g sekolah , terpakse basuh baju n sidai kain . balek sekolah angkat kain . malam , lipat kain . ergh ! bile masenyer zeera nak study . nex year dah SPM . tension !

dapat akak pun tak leh harap 1 ape ! shitt ! sampai bila zeera nak macam nie ! zeera penadd ! tapi sume xtaw zeera penad . sume wat bodoh jerkk . mama keje . zeera rase nak berhenti sekolah jerkk . nak uruskan adik-adik . 

kdg-kdg , kat sekolah , otak zeera dah xpikir pasal pelajaran dahh . otak zeera jus pikir sal adik-adik . balek sekolah pagi sape amek , g sekolah agama sape hantar , balek sekolah agame sape amikk . tengah-tengah panas terik mcm uh . zeera dah xpikir diri zeera lagi .

kadang zeera nanges sorang-sorang . bila lah sume nie nak berakhir . kalo zeera dah sambung belajar mane-mane , macam mane lah adik-adik zeera . sape nak uruskan dieorang mase ayah g OS . hmm , mungkin ada hikmahnyer kudd .

* ayahh ! nape ayah tinggalkan kite orang ! nape ayah perlu pergi outstation uhh ! kite orang sengsara ayah tak de ! kalo ayah ade , ayah tolong basuh kan baju , tolong jemurkan baju , amik ct n epul sekolah . hmm , bile ayah nak balekk ! mmg kite orang selalu cakap bile ayah ade kecoh , tapi sebenarnyer kite orang suke . coz happening jerkk ! tapi xpelah . angah taw ayah pergi outstation uh pun sebab negara jugakk . *

salam :'(









1 comment:

missNick said...

jangan mcm ni dear.....ini hanya benda kecik je....mcm2 benda besar lg yg kita kena hadapi pd masa akan datang....so chill k :)

The Awesome And Cute People